Saturday, October 9, 2010

Bicara tentang 'kesempurnaan'

Sempurna...
Terkadang kita terlalu asyik memandang pada sesuatu yg sempurna..Tanpa kita sedar,kadang2 sesuatu yg sempurna itu tidak selalunya sempurna utk dimiliki oleh kita..

Sempurnakah kita untuk memiliki kesempurnaan yg kita mahukan???
Ahhh...!!! persetankan mereka2 yg hanya mahu hidupnya dilengkapi dgn kesempurnaan..
Bukankah menghargai sesuatu yg kita ada itu jauh lbh bagus dr mengharapkan kesempurnaan yg jelas skali amat payah kita temui???

Sempurnanya kamu dimata aku.....Adalah apabila kamu berusaha menerima ketidaksempurnaan aku...
Aku bkn si merpati yg putih bersih dijaga rapi dalam sangkar emas..
Aku bkn si mawar yg harum sentiasa..Yang bisa buat kamu merasa tenang dgn harumanku..Tiba masa aku akan layu..Harum kini menjadi busuk!Cantik kini menjadi jelik!Aku bkn seperti itu!!!!

Sedarkah kamu...Hadirnya aku untuk melengkapi kamu?Ya....!!!Kamu!!!Kamu yg tidak sempurna itu!!
Kamu yg slalu bicara tentang kesempurnaan..
Kamu yg slalu merasa sempurna itu adalah sesuatu yg tidak aku miliki...

Heiii!!Bangunlah si pencinta kesempurnaan!!!
Kamu itu bukan di alam bunian!
Kamu itu bukan di alam khayalan!
Kamu itu bukan di awang-awangan!
Dan kamu itu bukan penuh dgn kesempurnaan.......

Kini aku bicara lagi...
Bicara tentang sempurna yg kamu mahukan.....
Mahukah kamu kesempurnaan itu???

Jangan bimbang..Aku tidak mampu untuk terbang.....

-LaLa-

No comments:

Post a Comment