Wednesday, July 21, 2010

Jiwa Kacau..

Dah lame rasenye jari ni xmenari untuk mengisi entri2 baru..hurmm alasan??xde mase..yeke xde mase???kata pakar motivasi Dr. Azizan Osman,org mati je yg xde mase..hehehehe well sibuk mungkin alasan yg bernas buat masa ni..(sibuk bermuke buku a.k.a facebook)


Hurmm jiwa kacau??mmg tgh kacau...nak tau kenape??semuanya kerana C.I.N.T.A...aduhhh pedihnya...bkn pedih sbb diduakan..tapi pedih sbb menanggung rindu..kisahnya mcm ni...


Aku ada seorang kekasih yg ingin aku gelarkan di sini sbg Mr.Cool...sbb die sentiasa cool..dan salah satu sbb aku jatuh hati pd die pun sbb die cool..Aku kenal die since hujung tahun 2005..mase tu aku baru form 4..mcm mane aku blh kenal die??ok...Waktu tu aku pegi camping Pengakap di Kem Bota Kiri,Bota(yeke??aku pun da ingat2 lupe name tmpat tu..layang2 kiri kot..tah!)..aku wakil sekolah..(dulu aktif giler..hehe)


Mr.Cool turut serta untuk melakukan demo CPR kpd kami..Mr.Cool ni merupakan student kat Kolej Pembantu Perubatan..Nak dijadikan cerita,kawan baik aku tegur aku..die ckp,


"Beb,hensemla abg yg wat demo ni..ade lesung pipit...suke tgk.."


Mase tu aku rase..alahh biase je la...tapi bile aku tgk je lesung pipit die,hati pun mula bkata2...


"hurmm not bad..sweet jgk mamat ni.."


Pastu aku pun ckp kat kawan aku,


"Beb,aku nak kenekan die..biar die menggelabah.."


Then mase Mr.Cool ni tengah wat demo,aku ni sebok dok tanye mcm2 soalan..Mr.Cool ni lak,orgnye pemalu..muke die merah je mase aku soal die..smpai la die mintak lecturer die back up die..hahaha klaka giler time tu...pastu da habis sesi bljar CPR (yg aku pun xbrape nak faham sbb bnyk main) semua di minta bkumpul..


Waktu cikgu2 aku dok sebok bg speech,aku lak dok sebok main jelir2 lidah ngn Mr.Cool..hehe
Pastu mase nak balik tu,kami bgambar ramai2..kawan aku pun mintak la nombor Mr.Cool atas alasan nnt nak contact bile gmbar da siap..


So,bila da habis camping..aku pun blaja cam biase..Sehinggalah gmbar2 mase camping tu siap...kawan aku pun ckp,


kang ko call abg aritu.tanye die,die nak bape keping gambar??soh die tanye kwn2 die skali.."


Aku pun jwb..


"Alamak..aku mane tau nombor abg tu..ko la call.."


Pastu kwn aku pun hulur kertas kat aku..


"ko call la...ni nombor die.."


Then petang tu abis je tuisyen,aku pun call die..Sejak dari detik tu,aku pun slalu contact dgn die...disebabkan jarak umur 6 tahun antara kami,die jadi abg angkat aku..(sbb mase tu die ade gf)


Lbh kurang setahun aku jd adik angkat die,die broke up dgn awek die..atas alasan??xperlu la aku cite..tapi yg pasti..bkn aku puncanya...Dan...tahun ni da masuk tahun ke-5 aku knl die...Kami bcinta jarak jauh..Tapi aku percayakan die..Sebab..Die cinta pertama aku..


First date aku dgn die,bkn bdua..tapi berlima..Aku,kakak aku,abg ipar aku & anak buah aku..Kami xpenah dating bdua..Kata die,die blm keje lg..xbrani nak kluar dgn anak dara org sesuka hati..itu yg buat aku respect die..


Bila die habis blaja,da keje...sampai la da pakai kete dan slalu berulang ke umah aku..jumpa family..Mak aku syg sgt kat die...family aku layan die mcm die tu da rasmi jadi menantu..hehe bahagianya waktu tu...


Tapi..Bila die da pakai kereta..die start brubah..ada ppuan lain di belakang aku..tapi aku tetap sabar,setia dgn dia...Sebab die cinta pertama aku..aku belajar knal indahnya CINTA,dari die..


Sepanjang 5 tahun ni,mcm2 da blaku..dan sekarang......


Dia hilang..bkn hilang tanpa jejak..tapi hilang tanpa sebab..Die jauhkan diri die dari aku..family aku..sedangkan aku,slalu tertanya2..ape salah aku????ajak berbincang,die senyap..telefon xnak jwb..msg xpenah bls...


Pernah skali die muncul blk dlm hidup aku..aku bahagia sgt..die ckp nak mula hidup baru dgn aku..nak beli cincin..nak jadikan aku tunang die..tapi...selepas sebulan..die hilang blk..kemudian selepas 7 bulan die tinggalkan aku..die muncul lagi..minta maaf..nak buka buku baru dgn aku..dan aku terima die seadanya...bahagia sgt!!!tapi..selepas sebulan..die tinggalkan aku...sampai la skrg....


Aku tak pernah putus asa hubungi die..tak pernah jemu...slalu menanti..........


...Abang,saya masih setia menanti abang.....dari dulu,sampai sekarang....

No comments:

Post a Comment